‘People don’t buy what you do, but WHY you do it’
Een ondertussen wereldberoemde uitspraak van Simon Sinek. Natuurlijk is het resultaat wat jij aan jouw klanten biedt heel erg belangrijk. Maar nog belangrijker is je drijfveer, waarom jij het doet. Ook als je een drukbezette online ondernemer bent en jezelf geen tijd gunt hierover na te denken.

TOCH DOEN!
Want het is een geweldige katalysator voor de verdere groei van jezelf en je bedrijf.

Waarom?

Als jij jouw ‘why’ kent, dan weet je ook jouw grote doel. Je echte motivatie om je eigen bedrijf op of uit te bouwen en jezelf neer te zetten als topper in je branche. Pas dan kun jij je focus richten op wat ECHT BELANGRIJK voor je is.

Je zult zien dat jij vervolgens nog betere resultaten gaat halen voor jouw klanten. Juist doordat je klanten of werkzaamheden naar je toe trekt die perfect bij jou en dit grotere doel passen.

Kijk zelf ook eens op YouTube naar Simon Sinek, Golden Circle, WHY
Hij legt het heel duidelijk uit.

Hoe ontdek je jouw grote WHY?

Het kan best zijn dat je nog niet helemaal weet wat jouw echte drijfveer is. Kijk dan eens naar hoe jij ondernemer bent geworden. Er was iets dat jou ertoe heeft aangezet.

  • Misschien irriteerde je je ergens aan
  • Of je hebt iets super positiefs meegemaakt
  • Je hebt een groot inzicht gehad dat je wilt delen
  • Of je hebt iets meegemaakt dat voor jou life-changing is geweest
  • Misschien liep jij ooit ergens op vast en wil je anderen daar nu mee helpen

Dat kan op werkgebied zijn maar ook in je privéleven. Ook als je het ondernemerschap ziet als jouw oplossing voor een bepaald probleem, DAN IS DAT JE WHY.

Superbelangrijk om te onderzoeken.

Want hiermee maak je de juiste connectie met jouw klant. Zij voelen zich verbonden met jou, omdat ze zich door jou begrepen voelen. Zij maken momenteel ook zo’n transformatie door en zien dat jij de juiste persoon bent om hen daarbij te helpen. Juist doordat jij alweer een paar stappen verder bent.

Toen ik startte als online ondernemer…

Zag ik dat veel ondernemers enorme kansen lieten liggen. En dat vond ik zo zonde! Dat is mijn doorn in het oog, mijn WHY.
Dus hoe mooi was het dat ik met mijn kwaliteiten niet één, maar meerdere, bedrijven kon helpen om te verbeteren, om kansen te grijpen?

Inmiddels ben ik gecertificeerd business strateeg & coach en is mijn invulling iets veranderd. Toch is mijn WHY gelijk gebleven: anderen helpen kansen leren pakken. Ik help nu andere ambitieuze vrouwen bij het realiseren van hun eigen online bedrijf, zodat ze:

  • Zichzelf ontwikkelen
  • Hun volledige potentieel tot bloei laten komen
  • Meer balans ervaren tussen werk en privé
  • Werken op hun eigen voorwaarden
  • Meer vrijheid ervaren
  • Meer voldoening voelen
  • Meer waardering krijgen
  • Meer plezier hebben
  • En het leven creëren waar ze echt gelukkig van worden.

JE WHY VERANDERT DUS NIET ZO SNEL.

Alleen de vorm waarin je het giet, je producten of diensten, je strategie. Je ‘WHAT’ en ‘HOW’ om met de woorden van Simon Sinek te spreken.

En dat is ook je kracht

Dat is waarmee je klanten aan jezelf blijft binden. De meeste mensen houden niet heel erg van verandering. Voorspelbare mensen zijn veilig, scheppen vertrouwen. Wanneer ze zich verbonden voelen met jou als persoon of je drijfveer maakt het product ook minder uit.

Kijk naar Cool Blue. Een online bezorgservice, een winkel, wasmachines monteren, het maakt niet uit. Zolang het maar voor een glimlach is.

Nu jij!

Hopelijk heb ik je geïnspireerd om snel met je why aan de slag te gaan. Wat drijft jou? Waarom ben jij jouw bedrijf gestart? Of waarom wil jij starten? Wat is de reden dat jij andere ondernemers zo graag wilt helpen? Supertof als je jouw reactie hieronder achterlaat.

Gratis online trainingen

Wil jij succesvol starten of doorgroeien met jouw online bedrijf? Meld je dan gratis aan voor een van mijn online trainingen. Het is een online presentatie waarin ik je leer en inspireer hoe jij jouw volgende groeistap maakt. En je kunt al je vragen aan mij persoonlijk stellen. Tof hè?! Ik kijk ernaar uit je online te ontmoeten!

Je favoriete online professionals

Je kan een lijst van deze professionals naar jezelf mailen.