Je bent lekker een avondje uit. Je staat in de kroeg en er komt iemand op je af.
Ok, hij is niet onaantrekkelijk, maar je kent hem verder niet.
Hij stelt je een vraag.
Je twijfelt… Hoor je dat nu goed?

“Wil je met me trouwen?”

Eh???
Nou nee, want…
A. Ik ken je (nog) niet
B. Ik vind je (nog) niet leuk
C. Ik vertrouw je (nog) niet

Hey, waar hebben we dat eerder gezien?
Ja, in de marketing:
De KNOW-LIKE-TRUST-methode.

Hoe onlogisch bovenstaand voorbeeld ook is…

…toch wordt het door ondernemers nog vaak toegepast.
Veel te vaak zie ik nog Facebookadvertenties van ondernemers die hun diensten of producten te koop aanbieden aan koud publiek.
Of wat dacht je van die irritante telemarketeers met hun schijnbaar prachtige aanbiedingen.
Sinds ik ondernemer ben word ik nog regelmatig door zulke mensen gebeld.
Om gek van te worden…
Koude acquisitie werkt gewoon niet.

Hoe gaan jouw ideale klanten je dan wel leren kennen?

In de LIKE-fase ga je vooral veel GRATIS waarde bieden.

#VALUEFIRST

Jouw klanten moeten inzien dat jouw product of dienst WAARDEVOL is om in te investeren.

Wat kun zoal je weggeven aan waarde?

  • waardevolle kennis delen in een post op social media
  • een superinteressant blog schrijven
  • een e-book met kennis over jouw vakgebied
  • gratis werken voor een klant
  • een gratis strategiegesprek
  • een stap-voor-stap-checklist
  • een cursus aan de hand van een videoserie
  • een infographic waarin je complexe informatie visualiseert
  • een webinar waarin je jouw klant al een klein beetje op weg helpt

Zorg ervoor dat ze bewondering voor je gaan krijgen

Na het ontvangen van de gratis waarde gaan jouw ideale klanten jou volgen op social media. En het is helemaal handig als je ze toe kunt voegen aan jouw emaillijst.
Zo word je meer en meer ‘top of mind’ bij jouw ideale klant.
Ze leren jou ECHT kennen.

Je ‘verkoopt’ eerst jezelf.

Wat beweegt jou? Wat houdt jou bezig?
Klanten gaan zich in jou herkennen.
Je hebt nu een enorme aantrekkingskracht, want…
…ze vinden je echt geweldig!

Nu is de LIKE-fase compleet.

Bij vertrouwen gaan ze overstag

Jij gaat hun dromen waarmaken.
Jij gaat ervoor zorgen dat hun leven vanaf nu alleen nog maar beter wordt.
Ze gaan je daarin vertrouwen, want jij bent de expert die ze nodig hebben.

Door de KNOW-LIKE-TRUST-methode heb je uiteindelijk een vertrouwensband opgebouwd met je klant.

Dan bied je jouw product of dienst aan.

Want nu de TRUST-fase compleet is, zeggen mensen makkelijker ‘ja’ tegen wat jij te bieden hebt.

Zo bouw je aan een succesvolle business.
En werk je met klanten waar jij van houdt.
Zonder dat je eerst met ze moet trouwen… 😉

Laat me hieronder weten wat je van mijn blog vindt en welke inzichten je er uit hebt gehaald voor jouw business.

Gratis online trainingen

Wil jij succesvol starten of doorgroeien met jouw online bedrijf? Meld je dan gratis aan voor een van mijn online trainingen. Het is een online presentatie waarin ik je leer en inspireer hoe jij jouw volgende groeistap maakt. En je kunt al je vragen aan mij persoonlijk stellen. Tof hè?! Ik kijk ernaar uit je online te ontmoeten!

Pin It on Pinterest

Share This