Je bent net gestart als virtueel assistent en je bent benieuwd hoe jij je klant het beste kan helpen bij het groeien van zijn bedrijf. Ga dan op zoek naar de doorn in jouw oog waar jij je klanten mee wilt gaan helpen. Welk probleem van de klant frustreert jou het meest?  

Investeer in kennis

Toen ik net startte als virtueel assistent zag ik dat heel veel ondernemers kansen lieten liggen om echt te gaan groeien met hun bedrijf. Ik had echter te weinig kennis om hen goed te helpen bij deze groei. Maar ik was volhardend en ik voelde gewoon dat ik deze ondernemers verder wilde helpen met de groei van hun bedrijf.

Dus ik ben gaan investeren in nieuwe kennis. En die kennis ben ik steeds meer gaan toepassen in het bedrijf van mijn klanten. Dat vonden ze echt fantastisch. Mijn klanten hadden helemaal geen tijd om nieuwe kennis op te doen op die speciale vlakken. Zij zijn goed in wat zij doen en die randzaken, die ontwikkelingen daarin, daar hielden zij zich helemaal niet mee bezig. Een ondernemer laat daardoor heel veel goede kansen liggen. Zou het niet geweldig zijn als jij als online professional ervoor kan zorgen dat hij die kansen wel kan pakken?  

Hoe pak je die kansen?

Allereerst ga je ervoor zorgen dat jouw klant een continue stroom aan klanten krijgen, een leadgeneratie. Je kunt hierbij gaan werken met marketing- en salesfunnels waarmee je de juiste klanten aantrekt. Je zorgt voor goede communicatie. Dat houdt in dat je advertenties kunt inzetten, je klant kan webinars geven, presentaties, je zorgt voor goede emailmarketing, noem maar op.

Een strategisch doordracht plan is daarbij ontzettende belangrijk. En deze strategie kan jij samen met je klant bedenken en uitwerken. Welke doelgroep wil jouw klant aanspreken? Pas hierop de juiste taal aan. Zorg ervoor dat dit strategische plan consequent wordt ingezet en jouw klant in de actiestand blijft.  

Testen, meten en aanscherpen

Als de hele leadgeneratie funnel eenmaal loopt, dan ga je deze testen en meten. Waar kun je het plan verbeteren? Want het wil niet zeggen dat als je één keer zaait, je direct kan oogsten. Er komt veel meer bij kijken. Je moet je daarin volharden, consistent en consequent zijn.

Het kan dus voorkomen dat je je klant wellicht moet coachen. Je klant helpen om dat vliegwiel aan de gang te houden. Het is fijn als je er dan ook echt als sparringpartner voor je klant bent. Samen zorg je voor de groei van het bedrijf.  

Expertstatus opbouwen

Ik vond het altijd superleuk om te onderzoeken: Wat kunnen we nog meer doen? Hoe kunnen we het nog beter professionaliseren? Hoe gaan we verder groeien? Hoe krijgen we die expertstatus in de markt? Daar was ik altijd mee bezig en om die redenen bleven ze klant bij mij. Daardoor bouwde ik ook mijn eigen expertstatus op en waren er andere ondernemers die graag klant bij mij werden.

Je bent echt goud waard als je ondernemers kunt helpen met online marketing, meedenkt met de strategie en bedreven bent in de uitvoering. Zorg er dus voor dat je deze skills leert, investeer daarin. Als je deze kennis eigen hebt gemaakt, dan kun je je uurtarief opschroeven en verdien je die investering dubbel en dwars terug.

 

Word goud waard en bouw je expert status op

Wil jij je uurtarief opschroeven en doorgroeien met jouw online bedrijf? Zet jezelf dan aan de TOP met de Online Business Expert opleiding. Bekijk hier de inhoud en de voorwaarden en meld je direct aan voor het GRATIS intake gesprek om je te kwalificeren. We kijken ernaar uit je te spreken.

Pin It on Pinterest

Share This