Het klinkt zo voor de hand liggend dat we het snel vergeten.
Toch is dit juist wat bezoekers van je website, blog of LinkedIn-profiel willen weten.
Vooral tijdens een snelle scan.
What’s in it for me?
Benoem de voordelen
Want dan spreek jij klanten aan met wat ze willen horen.
Daar zijn ze naar op zoek.
Een voorbeeldje
Je gaat naar de bakker om een brood te kopen.
Er is net een nieuwe bijgekomen in de straat, bakker Teun.
Bakker Teun laat zijn beste brood zien en vertelt je vol liefde over hoe hij dit gemaakt heeft.
Hoe hij alle ingrediënten in een grote mixer kneedt, het brood laat rijzen.
En het dan knisperbruin bakt in de oven.
Hij straalt er gewoon van.
En dan ga je naar je vaste bakker, Piet
Die heeft precies hetzelfde brood.
Daar krijg je geen romantisch verhaal over brood bakken.
Hij zegt gewoon: “Dit is mijn beste brood.
Het zit vol lijnzaad en vezels en daar wordt jouw darmflora heel erg blij van.”
Conclusie?
Je wordt verliefd op bakker Teun, maar koopt je brood bij bakker Piet.
Zo is het ook met jouw klandizie
Potentiële klanten zijn niet op zoek naar hoe je iets doet.
Ze willen vooral weten wat je doet en wat het ze oplevert.
En natuurlijk mag je hier een mooi verhaal omheen maken
Storytelling helpt zeker. En goede ervaringen van anderen ook.
Want dan kunnen klanten zich nog beter herkennen in jouw woorden.
En je beter onthouden.
Maar wees concreet
Wanneer het op voordelen aankomt.
Laat dat de kern zijn.
Warm jouw potentiële klanten op met een mooie of grappige beleving.
En trek je ze dan met duidelijke feiten over de streep.
- “Ik zorg dat jouw omzet verdubbelt.”
- “Jij krijgt een continue klantenstroom.”
- “Je kunt weer vrij zijn in de avonden en weekenden omdat ik <vul maar in> uit handen neem.”
Het beste van Teun en het beste van Piet.
Enthousiaste & ondernemende groet,
Gratis online trainingen
Wil jij succesvol starten of doorgroeien met jouw online bedrijf? Meld je dan gratis aan voor een van mijn online trainingen. Het is een online presentatie waarin ik je leer en inspireer hoe jij jouw volgende groeistap maakt. En je kunt al je vragen aan mij persoonlijk stellen. Tof hè?! Ik kijk ernaar uit je online te ontmoeten!